کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر

امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲, ۰۶:۲۲ قبل از ظهر | 2024 ميلادی
برگزاری جلسه مشترک هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر با مدیر کل جدید حفاظت دادگستری استان بوشهر

جلسه مشترک هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر با جناب آقای مومنی مدیر کل جدید حفاظت اطلاعات دادگستری استان بوشهر راس ساعت ۱۳ مورخ ۱۷/۱۱/۱۴۰۱ در محل دفتر کار اداره کل حفاظت اطلاعات دادگستری استان بوشهر برگزار گردید و پس از بحث و بررسی و مطرح شدن اهم مشکلات کارشناسان منجمله:

  • پرداخت دستمزد طبق تعرفه قانونی
  • عدم ارجاع به کارشناسان خبره
  • ارجاع عادلانه کارشناسی
  • یکسان بودن ابلاغات دادگاهها به کارشناسان و پیوست کردن قرار کارشناسی و درج تلفن طرفین پرونده به منظور کاهش تردد به دادگاه ها
  • ارسال الکترونیکی فیش دستمزد طی ابلاغ به کارشناسان
  • اجرای دستورالعمل تسهیل فرآیند کارشناسی رئیس محترم قوه قضائیه
  • رفع مشکل کارشناسان رشته امور ثبتی در خصوص انجام امور کارشناسی

در ادامه مدیرکل محترم حفاظت دادگستری استان بوشهر بیانات مبسوطی ایراد فرمودند و سه توصیه مهم را خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری با تاکید بیان داشتند:

۱-بخش مهمی از اطاله دادرسی مربوط به امر کارشناسی است. توصیه اکید می گردد که کارشناسان بموقع در جلسات دادگاه حاضر و بازدید کارشناسی را انجام و گزارش کارشناسی خود را راس موعد مقرر در قرار کارشناسی به دادگاه تحویل دهند.

۲- توصیه می گردد فقط در چهارچوب قرار کارشناسی گزارش کارشناسی را بنویسند و خارج از موضوع و سوالات مطروحه لازم نیست مطالب دیگری نوشته شود.

۳- توصیه می گردد که فقط نظرات فنی خود را درباره سوالات مطروحه در قرار کارشناسی بنویسند و وارد ماهیت موضوع و وظایف دیگران نشوند و خواهان – خوانده – وکیل و قاضی و کارشناس هریک وظایفی دارند که قانون تعیین کرده است. وظیفه کارشناس اظهار نظر فنی در خصوص سوالات مطروحه در قرار کارشناسی است. در پایان از مدیر کل حفاظت دادگستری دعوت گردید از کانون بازدید و در جلسه هیأت مدیره شرکت فرمایند و ایشان نیز موافقت کردند.

روابط عمومی کانون مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ساعت ۱۶

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سامانه آموزشي كانون